Padomi, kā laicīgi aiziet gulēt

Domājams, ka ne viens vien ir saskāries ar problēmu, ka vakaros nevar doties laicīgi pie nakts miera vai arī grūti ir iemigt. Jau sen pierādīts, ka aiziet gulēt pirms pusnakts ir reāli lielisks veids, kā izgulēties un būt možam visu nākamo dienu. Turpinājumā vairāki vērīgi padomi!

Padomi labākam miegam

Piedāvājam Tev vairākus efektīvus padomus ātrākai iemigšanai un labākam miegam. Protams, jābūt arī apņemšanai to visu sākt un patiešām īstenot. Sāc ar to, ka telefonu un datoru liec malā uzreiz pēc šī raksta izlasīšanas.

Nomierinošas skaņas

Ir iemesls, kāpēc mazuļi aizmieg klausoties šūpuļdziesmas. Prāts un ķermenis vēlas atpūsties, kad dzird nomierinošas un atslābinošas skaņas. Mierīga mūzika vai arī vienkārši parastie ausu aizbāžņi palīdzēs Tev iemigt.

Dodies gulēt agrāk

Ja Tavs mērķis ir aizmigt pirms pusnakts, tas nenozīmē, ka Tev jābūt nodomā teju līdz pusnaktij. Došanās gulēt iespējami agri, piemēram, plkst. 10:00 vakarā sniegs Tev lielisku sajūtu nākamajā dienā.

Dienas laikā iztērē visu enerģiju

Tici, šis ir vienkārši! Visi taču zina to lielisko sajūtu, kad kārtīgi nostrādāta visa diena vai arī visas dienas gaitā kārtīgi nosportots. Iespējams, ka neliela sportiska aktivitāte tieši pirms gulētiešanas būs labs veids, kā iemigt ātrāk un gūt ciešāku miegu.

Nelieto kofeīnu, alkoholu un cigaretes pirms miega

Neviena no šīm lietām neveicina labu miegu un sajūta, ka tās palīdz iemigt ir nepatiesa. Lūk, vēl viens labs iemesls atteikties no jebkādām atkarībām.

Iztēlojies kādu relaksējošu ainu

Aina, kā dodies pastaigā gar jūru, pastaiga dārzā vai relaksējoša masāža noteikti būs veids, kā iemigt ātrāk. Domāšana par ikdienas problēmām, darbu vai jebko citu diez vai palīdzēs ātri iemigt. Atstāj domāšanu dienas laikam!

No datora vai TV nedodies pa taisno uz gultu

Pētījumi ir pierādījuši, ka datora lietošana vai TV skatīšanās tieši pirms miega var radīt miega traucējumus. Pavadi laiku ar mīļotajiem cilvēkiem vai lasi grāmatu pirms dodies pie miera.

Temperatūra

Pirms gulētiešanas izvēdini guļamistabu un atceries, ka labāk gulēt vēsā istabā, kā karstā. Protams, arī auksta temperatūra nebūs īstā.

Lai patīkams miegs!

 

Mosties agri – astoņi padomi

Neviens vien ar apbrīnu un, iespējams, skaudību klausās cilvēkos, kuri bez grūtībām no rīta var mosties laicīgi. Noteikti esat arī Instagram vai kādā no citiem sociālajiem tīkliem redzējuši motivējošas bildes, kurās redzami cilvēki, kuri modušies jau pirms sešiem un jogo, dodas skriet vai vienkārši gatavo smūtiju. Motivējoši bez gala! Tomēr, kā to paveikt?

Piedāvājam vairākus vienkāršus padomus. Atliek vien īstenot!

1. Veic pirmos soļus un mosties

No rīta pats grūtākais ir šķietami vienkāršs – tikt ārā no gultas. Modinātājs citā istabas stūrī ir vecs triks, turklāt mēs taču nevēlamies pamodināt arī otro pusīti. Lieliski nostrādās tas, ja telefons ar uzstādītu modinātāju atradīsies blakus gultai, tas nav skaļš un to varēsiet ātri “nospiest”. Lai atkal neiekristu miegā, otrā istabā vai citā istabas pusē, jānovieto otrs modinātājs. Līdz ar to būs motivācija celties un no miega neiztraucēsiet otro pusīti. Ja vēl šis otrs modinātājs ir īpaši skaļš, tad tas patiešām var strādāt kā lielisks motivators.

2. Veicini labu mentālo vidi

Turpinājumā varāki padomi, kā pamodināt smadzenes un likt tām būt mundrām visas dienas garumā:

  • klausies raidījumus, kas veltīti agriem rītiem
  • lasi grāmatas vai rakstus par cilvēkiem, kurus var saukt par “agrajiem putniņiem”
  • pieraksti idejas un padomus, kā un kāpēc ir vērts celties agri

3. Audzini raksturu

Esi priecīgs par katru jaunu dienu, kas ir lielisks motivators, lai celtos agrāk vai vismaz laicīgi. Neliec justies sev vainīgam, ka atkal ir kārtējais rīts, kad nevar gulēt, cik vien tīk. Padari mošanās procesu par priecīgu lieliskas dienas sākumu!

Izdomā, kādu patīkamu rīta rituālu, kā dēļ būsi priecīgs celties laicīgi. Piemēram, gatavot iemīļotāko smūtīju vai mīļāko seriālu skaties tieši no rīta.

4. Iesaisti citus!

Iesaisti draugu vai pat vairākus draugus mošanās procesā! Ierosiniet uzrakstīt īsziņu, kad katrs esat piecēlies. Tādējādi negribēsi būt sliņķis draugu acīs un, iespējams, arī draugus iedvesmosi celties laicīgi.

5. Kvalitatīvs miegs

Miega kvalitāti ietekmē vairāki apstākļi – laicīga došanās pie miera, kvalitatīvs un veselīgs ēdiens. Ļoti svarīgi arī tas, ka fiziskas aktivitātes nodrošinās labu miegu un enerģijas pieplūdumu.

6. Nekad neatliec modinātāju

Modinātāja atlikšana nesniedz vairāk enerģijas, gluži pretēji. Šādi niķi tikai patērē enerģiju, jo ķermenis ir gaidīšanas režīmā. Tāpēc mosties uzreiz pēc modinātāja!

7. Mosties vienā un tajā pašā laikā

Ļoti svarīgi ir celties vienā un tajā pašā laikā katru dienu. Tavs ķermenis pieradīs pie režīma un pēc kāda laika jau spēsi pamosties pirms modinātāja.

8. Dari kaut ko!

Ko darīt, kad esi pamodies? Mūsuprāt, pats svarīgākais nepalikt gultā un pamosties līdz galam. Doties gatavot kafiju, uzņem enerģiju vēsā dušā vai ieslēdz mīļāko radio staciju.

Mosties agri ir tik patīkami! Kamēr citi vēl saldi guļ, tu būsi izdarījis savā labā ļoti daudz.